Persuitnodiging lancering Mooier dan ooit

Vrijdag 18 juni om 20.00 uur start de grootste cultuur- en entertainmentcampagne die Nederland ooit heeft gekend. De band 'Mooier dan Ooit' verzorgt de aftrap op het dak van NEMO Science Museum.

Op vrijdag 18 juni verzorgen artiesten en gezelschappen op diverse daken van theaters en musea een optreden. Op deze manier schreeuwen ze letterlijk van de daken dat het 'Mooier dan Ooit' wordt: culturele instellingen zijn weer open en er is deze zomer van alles te zien. In de serrebar op de vijfde verdieping van NEMO Science Museum wordt het nummer 'Mooier dan ooit' gespeeld. Het nummer is geschreven door Claudia de Breij. Tineke Schouten, Nyassa Alberta, contrabassist Dominic Seldis, zanger/multi-instrumentalist Diederick Ensink en muzikanten van de philharmonie zuidnederland vertolken het nummer.

"Met de campagne ‘Mooier dan ooit’ willen we heel Nederland laten weten dat we terug zijn. Dat het kan, dat het mag, dat het veilig is, en dat cultuur onderdeel is van het leven. Een leven dat zich niet afspeelt achter deuren en schermen," aldus Michiel Buchel, directeur NEMO. "Na de heropening hebben we in NEMO Science Museum al vele enthousiaste reacties ontvangen van bezoekers; ze hebben ons gemist en zijn blij dat we weer open zijn!"

Noot voor pers
Het optreden is niet toegankelijk voor publiek. Pers is uitgenodigd het optreden bij te wonen. Neem hiervoor contact op met Marco de Koning via 06 – 24 24 15 10.