Films op het dak van NEMO Science Museum

Om de zomer te vieren bundelen NEMO en Kriterion opnieuw hun krachten met een filmweekend op het dak van NEMO Science Museum. In het weekend van vrijdag 6 t/m zondag 8 september 2019 geniet je vanaf 20.00 uur op het unieke dakplein van NEMO van drie filmklassiekers: Metropolis, A Beautiful Mind en Koyaanisqatsi.

Twee films worden voorzien van een korte inleiding, verzorgd door Brein in Beeld. Op zaterdag is er een afterparty met muziek van Tropische Verrassingen. Slecht weer? Dan wordt de film vertoond in de filmzaal van NEMO.

Film op het dak van NEMO - Foto DigiDaan.jpg

Tijdens het filmweekend is het dak geopend om 19.00 uur. Het restaurant op het dak van NEMO is tot 20.30 uur geopend voor een hapje eten, de bar is geopend tot sluitingstijd. Aanvang van het programma (inleiding plus films) is om 20.00 uur.
Kijk voor meer informatie op: nemosciencemuseum.nl/films.

Metropolis

Vrijdag 6 september 2019
Inleiding: Voorafgaand aan de film verzorgt Max Welling (hoogleraar 'machine learning' aan de UvA) een korte introductie.
FilmMETROPOLIS (1927)
Een zwart-wit stille film van regisseur Fritz Lang die thema’s aansnijdt van industrialisatie, moderniteit, man vs machine en kunstmatige intelligentie. Een film die bij uitstek als baanbrekend in het science-fiction genre beschouwd wordt.

Zaterdag 7 september 2019
Inleiding: Voorafgaand aan de film verzorgt Christiaan Vinkers (psychiater/ neurowetenschapper) een korte introductie.
Film: A BEAUTIFUL MIND (2001)
Wanneer de briljante wiskundige John Nash net op het punt staat internationaal erkend te worden, raakt hij betrokken bij een mysterieuze samenzwering. Zijn toegewijde vrouw is de enige die hem kan helpen in dit indrukwekkende verhaal over moed, passie en overwinning.
Muziek: Na afloop muziek van Tropische Verrassingen, in de Serrebar.

Zondag 8 september 2019
Film: KOYAANISQATSI (1982)
Koyaanisqatsi laat onze getergde planeet zien als een onverwoestbaar organisme, waarin de mens niet meer is dan een passant en het menselijk bestaan een jammerlijke voetnoot in de eeuwigheid van het universum. Een verzameling vakkundig gefotografeerde fenomenen zonder conventionele plot. De film is een samensmelting van beeld, geluid en ideeën. Geschoten in elkaar opvolgende beeldsequenties, op de muziek van Philip Glass.

Tickets kunnen besteld worden via www.kriterion.nl/nemo.

Het dak van NEMO
Tot en met 5 september 2019 is het dak van NEMO Science Museum dagelijks tot 21.00 uur open en tijdens het filmweekend tot 23.00 uur. Geniet van de muziek, een hapje en een drankje en het prachtige uitzicht over Amsterdam in zomerse sferen!Het dak is voor iedereen gratis toegankelijk via de traptreden vanaf de straat of via de lift in de entreehal van NEMO. Voor de filmavonden dient een kaartje gekocht te worden via de website van Kriterion.