NEMO Science Museum

Tech is te gek

Albert Heijn en NEMO introduceerden in juni 2018 met een nieuw verzamelalbum de spaaractie 'Tech is te gek'! Met het verzamelalbum leren kinderen op een leuke manier van alles over technologie, wetenschap en programmeren. Kinderen konden de maand juni 2018 sparen voor 160 tech-plaatjes: tech-plaatjes met interessante weetjes over technologie en wetenschap, doe-plaatjes met experimenten die kinderen zelf thuis kunnen uitvoeren en Techie augmented reality (AR) plaatjes waarmee kinderen leren programmeren.

Over de actie Tech is te gek
De kennis van NEMO Science Museum, conceptontwikkeling en creativiteit van TBWA én de ervaring van &samhoud media en &ranj op het gebied van nieuwe technologie komen in de nieuwste spaaractie van Albert Heijn samen. Alle plaatjes van de spaaractie kunnen in het Tech is te gek verzamelalbum geplakt worden. Dit album staat vol interessante informatie over technologie en wetenschap. In ieder hoofdstuk staat een actuele technologische innovatie centraal. Het verzamelalbum en de plaatjes waren verkrijgbaar in alle winkels van de Albert Heijn. De AH Tech app is gratis te downloaden voor iOS en Android. Bekijk ook: www.ah.nl/tech.

Tech is te gek NEMO DigiDaan

“Het is belangrijk voor onze samenleving om zoveel mogelijk mensen te betrekken bij nieuwe innovaties. Je kunt daarmee niet vroeg genoeg beginnen. NEMO vindt deze spaaractie nog eens extra bijzonder omdat hiermee wetenschap en technologie, via zoiets dagelijks als de boodschappen, zoveel kinderen én hun ouders bereikt.”

Michiel Buchel, directeur-bestuurder NEMO Science Museum
DD477574.jpg

Proefjes en weetjes voor thuis of in de klas
Met de doe-kaartjes kunnen kinderen thuis aan de slag met leuke proefjes; ga naar ah.nl/tech. Liever met de hele klas aan de slag? Download hier het gratis lesmateriaal voor het basisonderwijs om de proefjes in de klas te doen. 

Albert Heijn en NEMO Science Museum moedigen met de spaaractie ‘Tech is te gek’ kinderen aan om vanaf 4 juni aan de slag te gaan met dé skills van de toekomst. Kinderen leren op een leuke manier van alles over technologie, wetenschap en programmeren. Wouter Kolk, CEO van Albert Heijn: “De rol van technologie in onze samenleving wordt steeds belangrijker. Met deze actie willen we kinderen laten kennismaken met de wereld van tech. Zo ontdekken ze zelf hoe leuk tech is en hoe het vooruitgang mogelijk maakt.” De actie werd 29 mei 2018 in NEMO Science Museum afgetrapt met een dialoog tussen medewerkers, studenten, bedrijven, wetenschap en beleidsmakers over het klaarstomen van Nederland voor een toekomst vol technologische innovaties.

Op 16 juni was er een ruilevent in NEMO Science Museum waar plaatjes geruild konden worden. Bekijk hieronder de aftermovie.