
NEMO Science Museum
Campagne Leven in het heelal
Op 14 oktober 2017 opende de nieuwe tentoonstelling 'Leven in het heelal' in NEMO. Bij deze tentoonstelling lanceert NEMO een bijzondere campagne.
Net als in de tentoonstelling neemt de campagne je mee op ontdekkingsreis door het heelal: van de oerknal tot het ontstaan van jezelf. Het oneindig grote en ‘ver van je bed’ thema wordt in de campagne op een zo klein mogelijke manier geïllustreerd. Met kleine piepschuimen bolletjes, planeten gemaakt van klei en een opblaasbare wereldbol legt Bob Fosko uit hoe het kan dat wij bestaan uit gerecyclede dinosaurussen, dat ruimtereizen veel minder leuk is dan je denkt en dat de aarde verreweg de meest bijzondere planeet is die we kennen.
Bekijk de campagnevideo:

Voorbeeld GIF-animatie voor de social media kanalen:

De campagne, bestaande uit digital mupi’s, pre-rolls, bioscoopreclame, print en vele GIF-animaties werd ontwikkeld door KesselsKramer. Begin november is de campagne te zien op stations en abri's in Amsterdam en komen de video's online voorbij op onder andere Facebook en YouTube.
De posters van de campagne:

Making-of
De zelfgemaakte props en de choreografie van mensenhanden zorgen voor een ‘animatie’ die het ingewikkelde verhaal over leven in het heelal op een simpele manier uitlegt. Hierbij een kijkje achter de schermen:





CREDITS:
Art & concept: Maartje Slijpen, Merel Witteman
Copy & concept: Rens de Jonge
Creatieve directie: Gijs van den Berg
Strategie: Matthijs De Jongh
Productie: Lea Noordhoek
Craft/Direction: Mals, productie: Shop Around
DoP/post-production: Setreset
Crew: Bas Mooij (titels, animatie), Jonas Leopold (sounddesign), Wouter Veersema (Parkstudio, Sound Studio), Ferdinand Bakker (Parkstudio, Sound Studio)
Stemmen: Bob Fosko (NL) en Benjamin Wainwright (EN)
NEMO Science Museum: Meike Moors, Marloes Mol en Eelke Pinkhaar