Donderdagavond in De Studio

Theater - SNIKHEET

Deze activiteit heeft plaatsgevonden op 2 februari 2023.

Theatergroep Parels voor de Zwijnen komt naar De Studio van NEMO. Na het ontroerende én feestelijke De Koningin van de Voedselbank en VETARM! spelen ze nu SNIKHEET. Een voorstelling over alweer een ‘hot’ item: we moeten als de sodemieter van het gas af. Maar de energietransitie verdeelt Amsterdamse bewoners. Mensen met een kleine beurs kunnen de energierekening nu al amper betalen. Dus hoe moet dat dan straks? Daartegenover staan vooruitstrevende bewoners die de plannen niet groen genoeg vinden en voor wie het allemaal veel te langzaam gaat.

Al die Amsterdammers komen tijdens een inspraakavond bij elkaar. Dat levert een stevige, maar ook een hilarische clash op tussen bevlogen klimaatactivisten en opgewonden dwarsliggers, vleeseters en veganisten, optimistische aanpakkers en boze gedupeerden, goedbedoelende beleidsmakers en wantrouwende burgers. Het belooft een hete avond te worden, vol pittige standpunten, woeste meningen, slimme gedachten en lukrake ideeën. Maar ook met rauwe levensverhalen die zorgen voor verbroedering.

SNIKHEET in de Studio van NEMO - foto Sonja de Bruin

Over Parels voor de Zwijnen

Logo Parels voor de Zwijnen

‘Het gewone leven is te mooi om aan voorbij te gaan’. Dit typeert het uitgangspunt van theatergroep Parels voor de Zwijnen. Vanuit de overtuiging dat het uitvergroten van aspecten uit het dagelijks leven van mensen van een grote theatrale schoonheid is. In de voorstellingen spelen acteurs samen met mensen die in werkelijkheid ook in de verbeelde situatie zitten. De voorstellingen worden bij voorkeur gespeeld op plekken die bij deze mensen horen, en die ook het publiek vaak een nieuwe ervaring bieden.

Tickets

Deze activiteit heeft plaatsgevonden op 2 februari 2023. Tickets voor de voorstelling zijn niet meer te koop.

Locatie en tijd

De voorstelling start om 20.00 uur en duurt ongeveer 1,5 uur. Voorafgaand aan de activiteit kun je vanaf 19.00 uur de tentoonstelling Energy Junkies bezoeken.

Adres: Kattenburgerstraat 5, gebouw 027A in Amsterdam. Volg de bordjes vanaf de hoofdingang aan de Kattenburgerstraat.

De Studio van NEMO is een extra locatie van NEMO Science Museum op het Marineterrein in Amsterdam. De programmering is speciaal voor volwassenen.

De Studio van NEMO - Foto DigiDaan.jpg