VriendenLoterij steunt NEMO met extra schenking van 950.000 euro

NEMO Science Museum viert in 2023 zijn honderdjarig bestaan. Gisteren werd het museum op feestelijke wijze door de VriendenLoterij verrast met een eenmalige schenking van 950.000 euro. Dankzij deze bijdrage kan het Amsterdamse wetenschapsmuseum zijn jubileumjaar met heel Nederland vieren door honderd dagen lang door het land te trekken met een feestelijk programma vol wetenschappelijke experimenten.

“Deze bijdrage is in deze bijzondere tijden echt een enorme opsteker voor ons. In 2023 bestaan we maar liefst 100 jaar. We willen als museum over wetenschap zorgen dat iedereen in Nederland nieuwsgierig blijft. En mensen, jong én oud, prikkelen om vragen te blijven stellen. Hoe zit iets in elkaar? Hoe werkt het? En zou het anders kunnen? Het is onze overtuiging dat onze samenleving nieuwgierige mensen hard nodig heeft om toekomstige uitdagingen aan te gaan,” aldus Michiel Buchel, directeur NEMO Science Museum. “Dankzij de steun van alle deelnemers van de VriendenLoterij gaan we er een fantastisch jaar van maken!“

Daarnaast ontving NEMO een cheque met de vaste jaarlijkse bijdrage en de opbrengst van het geoormerkt werven (deelnemers van de VriendenLoterij die speciaal meespelen om NEMO Science Museum te steunen).

Cheque VriendenLoterij voor NEMO Science Museum

Noot voor pers
Voor meer informatie of het opvragen van beeldmateriaal (hogere resoluties): neem contact op met Persvoolichting NEMO via pers@e-nemo.nl of bel 020 - 53 13 128.