Samenwerking Stichting Goede Doelen Nh1816 en NEMO

Stichting Goede Doelen Nh1816 levert een belangrijke bijdrage aan Humania, een nieuwe interactieve tentoonstelling over de mens van NEMO Science Museum.

De thematiek van Humania past bij Nh1816 en is de reden voor de samenwerking tot en met 2024. "De link tussen Nh1816 en NEMO was snel gelegd. De maatschappelijke waarden van Nh1816 en de wijze waarop NEMO jong en oud bij thema’s uit de wetenschap en technologie betrekt, passen goed bij elkaar," aldus Michiel Buchel, directeur van NEMO. De tentoonstelling Humania opent 23 november 2019 voor publiek.

NEMO Nh1816 - Foto DigiDaan.jpg

Hein Aanstoot, voorzitter Stichting Goede Doelen Nh1816, Dorine van Basten, bestuurslid Stichting Goede Doelen Nh1816 en bestuurslid Coöperatie Nh1816 Verzekeringen en Michiel Buchel, directeur NEMO. Fotograaf: DigiDaan.

In de nieuwe tentoonstelling Humania kom je meer te weten over je eigen soort: de mens. Door mee te doen aan fysieke uitdagingen en je brein te breken over allerlei dilemma’s ontdek je hoe je lijf en brein werkt. Je komt dingen over jezelf te weten die je niet had willen missen! Zowel biologie, sociologie en psychologie van de mens zijn thema’s van de tentoonstelling.

Humania behandelt een heleboel onderwerpen die iets zeggen over wie je bent: van je naam tot hoe je je verjaardag viert en van je hoeveelheid wilskracht tot de cellen waaruit je bent opgebouwd. Ben je wel zo uniek als je denkt? Of lijken we allemaal op elkaar? “Voor een schadeverzekeraar zijn er allerlei factoren van de mens relevant, zoals je leeftijd, je waarnemingen en je gedrag. De tentoonstelling Humania gaat over deze diverse eigenschappen van de mens en over overeenkomsten en verschillen onderling”, vertelt voorzitter van de Stichting Goede Doelen Nh1816, Hein Aanstoot, enthousiast.

Afronding vernieuwing museum
De afgelopen vier jaar ondergingen alle verdiepingen van NEMO Science Museum een grondige verbouwing. Humania betekent de afronding van deze transformatie. NEMO organiseert rondom de opening speciale evenementen voor alle provincies van Nederland. De permanente tentoonstelling Humania is vooral bedoeld voor bezoekers van twaalf jaar en ouder.

Over Nh1816 Verzekeringen
Nh1816 is een coöperatieve verzekeraar en onderscheidt zich door een stabiel beleid, innovatieve oplossingen en focus op hoge klanttevredenheid. Nh1816 streeft niet de hoogste winst na maar doet zaken in het belang van haar stakeholders. Vanuit die coöperatieve gedachte wordt een gedeelte van de winst teruggegeven aan de samenleving, o.a. via Stichting Goede Doelen Nh1816.

Nh1816 Verzekeringen is met ruim 330 miljoen euro premie, 1,7 miljoen polissen en ruim 400 duizend verzekerden de marktleider op het gebied van particuliere schadeverzekeringen via uitsluitend professionele, lokale adviseurs. Nh1816 Verzekeringen is door financiële adviseurs al 12 keer uitgeroepen tot de beste particuliere schadeverzekeraar van Nederland.

Ga voor meer informatie over Nh1816 Verzekeringen naar www.nh1816.nl
Ga voor meer informatie over Stichting Goede Doelen Nh1816 naar www.goededoelennh1816.nl