NEMO Science Museum kindvriendelijkste museum van Nederland

NEMO Science Museum is door meer dan 4.000 Museuminspecteurs verkozen tot hét Kidsproof Museum 2020!

“Je mag superveel doen, je leert van alles en de kettingreactie is het allercoolst”, aldus een enthousiaste Museuminspecteur. De prijs voor het meest kindvriendelijke museum van Nederland werd vrijdag uitgereikt tijdens de Museumkids Awards. NEMO haalde de hoogste gemiddelde score: een 8,92. Daarmee mag NEMO zich een jaar lang zowel winnaar van de provincie Noord-Holland, als het meest Kidsproof museum van Nederland noemen!

Museumkids Awards 2019 - Kidsproof2020_ Fotograaf Jorrit Lousberg.jpg
Fotograaf Jorrit Lousberg

Over de museuminspecties
Door musea te bezoeken en daarna een inspectie in te vullen beoordelen de Museuminspecteurs (museumbezoekers tot en met 12 jaar) musea door het hele land. De waardering die Museuminspecteurs hebben gegeven, maakt duidelijk wat ze van de activiteiten vonden, of ze iets nieuws geleerd hebben, of de medewerkers aardig waren en wat ze zelf aan het museum zouden veranderen. Het museum kan deze waardevolle feedback gebruiken om nog aansprekendere programma’s te ontwikkelen en de dienstverlening te verbeteren. De verkiezing van de Kidsproof musea van Nederland draagt daarmee bij aan de kwaliteit van het aanbod van alle musea. Musea met voldoende inspecties en een gemiddeld cijfer van minstens een 8 zijn het daaropvolgende jaar Kidsproof. Museuminspecteurs maken, op hun beurt, kans op de titel ‘Museuminspecteur van het jaar’.