Speel met licht en schaduw

Nieuw in NEMO: een programma speciaal voor kleuters en een volwassen begeleider. Stap binnen in een spannende schaduwwereld. Speel, onderzoek en experimenteer samen met licht en schaduw.

Speel met schaduw - NEMO Science Museum - Foto DigiDaan (4)

Workshop voor kleuters
Het programma bestaat uit een korte theatervoorstelling en vier activiteiten. Maak een reuzenschaduw van jezelf, raad de schaduw, vervorm vliegende schaduwen en maak een schaduwschilderij.

Speel met licht schaduw is speciaal bedoeld voor kinderen van 4, 5 en 6 jaar en een volwassen begeleider. Het programma duurt ongeveer 30 minuten.

Van 18 februari t/m 5 maart in het Theater op verdieping 2. Ontdek alle activiteiten tijdens de voorjaarsvakantie.

Speel met schaduw - NEMO Science Museum - Foto DigiDaan (3).jpg

Onderzoekers in miniformaat
Wie goed naar kleuters kijkt, ziet verbazingwekkende talenten. Ze blijken een kei in logisch denken, het herkennen van patronen, het vinden van hun weg, de constructie van bouwwerken. Maar vooral: ze sprankelen in hun verwondering om, en nieuwsgierigheid naar de wereld om hen heen. Kleuters onderzoeken die wereld van nature. Eigenlijk voeren ze de hele dag wetenschappelijke mini-experimenten uit. Ze stellen vragen, ze manipuleren en observeren met grote interesse het effect hiervan.