Zomeractiviteiten in en op NEMO Science Museum

Een waterval van mist, een vuurtornado en vliegende borden. In de nieuwe demonstratie Wetenschap om je heen krijgen bezoekers van NEMO spannende proefjes en spectaculaire experimenten te zien.

De demonstratie vervangt de Kettingreactie en is de hele zomer te bewonderen in het museum. Op het dak van NEMO kun je meedoen aan een proeverij, yoga, een silent disco workout of genieten van het uitzicht over de stad. Reserveer of koop je tickets via de website nemosciencemuseum.nl.

wetenschapomjeheen.jpg

Een bezoek aan NEMO ziet er nu net iets anders uit dan voorheen. Een route volgen, vaker de handen reinigen en vooraf een ticket kopen of reserveren zijn de drie belangrijkste aanpassingen. In een speciale mini-workshop zien bezoekers met behulp van UV-gel en UV-licht hoe goed ze hun handen hebben gewassen.

NEMO - Schone handen - Foto DigiDaan.jpg

Activiteiten op het dak
Het dak is iedere dag open van 10.00 tot 17.30 uur. Van donderdag t/m zaterdag is het dak extra lang open, tot 21.00 uur. Bij slecht weer is het dak gesloten. Het dak biedt een uniek uitzichtpunt over de stad en een groot terras met restaurant. Deze zomer worden er silent disco workouts en yogalessen georganiseerd. Op donderdag 16 juli is er een zomerse proeverij met charcuterieën en speciaalbiertjes of wijn. Tickets zijn te koop via de website van NEMO. Het dakplein is ook toegankelijk zonder museumticket. Een consumptie als toegang is verplicht.

Proeverij dak NEMO - DigiDaan.jpg

Agenda items
Wat: Nieuwe demonstratie Wetenschap om je heen
Wanneer: zomervakantie
Tijd: meerdere shows tussen 10.00 - 17.30 uur
Voor wie: alle leeftijdenIn de demonstratie Wetenschap om je heen sta jij centraal. Verwonder je over de spannende proefjes en spectaculaire experimenten die overal om je heen gebeuren. Van een vuurtornado, tot een waterval van mist en vliegende borden. Alles komt voorbij in deze spannende demonstratie. Koop of reserveer je tickets via de webstite van NEMO Science Museum. Zie: www.nemosciencemuseum.nl/demo.

Wat: Proeverij op het dak van NEMO
Wanneer: donderdag 16 juli
Tijd: 17.30 - 20.30 uur, inloop vanaf 17.00 uur
Voor wie: volwassenen
Brandt & Levie, Gulpener en NEMO slaan de handen ineen voor een zomerse proeverij met speciaalbiertjes en charcuterieën. De speciaalbieren zijn Gulpener Pilsner, Gerardus Blond, Gulpener Korenwolf en Gulpener Ur-Hop (biologisch). Bij elk bier dat je proeft is er een bijpassend borrelplankje van Brandt & Levie. Kosten: 15 euro per persoon. Bestel je tickets via www.nemosciencemuseum.nl/proeverij.