Wetenschappers beantwoorden kindervragen in NEMO

Waarom blijft lijm niet plakken in de tube? Hoe ontstaat een wolk? Hoe zwaar is de aarde? Tijdens de Klokhuis Vragendag op zondag 29 maart zitten 50 wetenschappers in NEMO Science Museum klaar om vele gekke, verrassende en bijzondere kindervragen te beantwoorden.

Zit jij al heel lang met een vraag? Stuur je vraag in via nemosciencemuseum.nl/klokhuis en maak kans op twee vrijkaarten voor NEMO én een ontmoeting met een wetenschapper die jouw vraag gaat beantwoorden. Een vraag insturen is mogelijk tot en met 23 februari.

Klokhuis Vragendag - Op de foto met Sosha - 2017 - foto van DigiDaan

Denk je bij wetenschappers aan witte labjassen en spannende proefjes of experimenten? Volg de minicursus ‘Hoe word ik wetenschapper?’ en ontdek hoe echt wetenschappelijk onderzoek gaat. Of doe mee aan de spectaculaire Vraag-Maar-Raak-Show waar wetenschappers in een race tegen de klok zoveel mogelijk vragen vanuit het publiek moeten beantwoorden. Test je kennis in de Klokhuis quiz en ga op de foto met je favoriete Klokhuispresentator. Bart, Pascal, Janouk, Sosha en Eva zijn er op zondag 29 maart bij in NEMO.

Wetenschappers beantwoorden kindervragen - Foto DigiDaan.jpg

Over de Klokhuis Vragendag
Tijdens de Klokhuis Vragendag staan kindervragen centraal. Wetenschappers worden uitgedaagd om alle vragen ook echt te beantwoorden. Met behulp van attributen, proefjes en demo’s proberen de wetenschappers antwoorden te illustreren. De wetenschappers komen uit diverse vakgebieden zoals biologie, neurowetenschappen, sportpsychologie, natuurkunde en chemische technologie. Zondag 29 maart staat in het teken van nieuwsgierigheid, vragen stellen en onderzoeken. De Klokhuis Vragendag is bedoeld voor kinderen tussen de 6 en 12 jaar.