NEMO viert feest met twee exclusieve avondopenstellingen

Op zaterdag 23 november opent in NEMO Science Museum 'Humania', een verrassende tentoonstelling over de mens. Nog voor de officiële opening kunnen bezoekers al een kijkje nemen in de nieuwe tentoonstelling. NEMO organiseert op vrijdag 15 en zaterdag 16 november 2019 een exclusieve en gratis previewavond voor iedereen. Het museum is deze avonden speciaal geopend tot 22.00 uur.

Tijdens deze feestelijke avonden zijn er extra workshops en optredens. Verwonder je over de lenigheid en kracht van acrobaten die metershoog in de nok van NEMO spectaculaire acts uitvoeren. Ontdek hoeveel je op elkaar lijkt door met een familielid een dubbelportret te maken. En altijd al eens een wetenschapper het hemd van het lijf willen vragen? Dat kan tijdens een wervelende show. In het laboratorium word je even zelf wetenschapper en isoleer je je eigen DNA. Schrijf je gratis in voor de avonden via: nemosciencemuseum.nl/aanmelden.

NEMO tentoonstelling Humania - Foto DigiDaan.jpg

Over Humania
In de nieuwe tentoonstelling Humania kom je meer te weten over je eigen soort: de mens. Door mee te doen aan fysieke uitdagingen en je brein te breken over allerlei dilemma’s ontdek je hoe je lijf en brein werken. Middelpunt van de tentoonstelling is het 8,5 meter hoge kunstwerk Een handstand, gemaakt door de Nederlandse kunstenaar Florentijn Hofman. De tentoonstelling Humania is vooral bedoeld voor bezoekers van twaalf jaar en ouder. Humania en de Sneak Preview avonden worden gerealiseerd dankzij een bijdrage van de BankGiro Loterij.

Wat: Sneak Preview nieuwe tentoonstelling Humania
Wanneer: vrijdag 15 en zaterdag 16 november 2019
Tijd: 18.00 - 22.00 uur
Voor wie: vanaf 12 jaar
Zaterdag 23 november 2019 opent in NEMO Science Museum Humania, een nieuwe tentoonstelling over de mens. Kun jij niet wachten? Schrijf je in voor de exclusieve en gratis avondopenstelling op vrijdag 15 of zaterdag 16 november. Tijdens deze feestelijke avonden kun je meedoen aan workshops, spectaculaire demonstraties bekijken én is het hele museum geopend. Aanmelden via: nemosciencemuseum.nl/aanmelden.