Ministerie van Defensie meerjarig hoofdpartner van NEMO

25-05-2018
Vandaag maken NEMO Science Museum en het ministerie van Defensie bekend dat zij per 1 juli 2018 een meerjarig partnerschap aangaan. Beide partners zijn overtuigd van het belang om de interesse van jongeren voor wetenschap en technologie al vroeg te stimuleren. Zo komen jongeren in aanraking met de veelzijdigheid van technologie en technische beroepen. “NEMO is verheugd dat Defensie, een partner met veel technologische kennis en kunde, zich aan NEMO verbindt. Via dit partnership steunen ze de activiteiten binnen en buiten het museum”, aldus Michiel Buchel directeur-bestuurder van NEMO.

NEMO - Defensie contract - foto Nichon Glerum.jpg

Luitenant kolonel Stefan Nommensen, hoofd Recruitment van Defensie, en Michiel Buchel, directeur-bestuurder van NEMO, ondertekenen een intentieverklaring in NEMO. Fotografie: Nichon Glerum.

Het partnership bouwt voort op de eerdere geslaagde samenwerking tussen NEMO en Defensie. Zo was Defensie logistiek partner bij de testdag en het lanceerevenement van de CanSat competitie. De CanSat competitie is een uitdagend project voor havo en vwo scholieren waarbij ze zelf een satelliet maken ter grootte van een frisdrankblikje.

"Bij Defensie speelt techniek een steeds grotere rol. Immers, geen vrede en veiligheid zonder techniek. Als een van de grootste werkgevers van Nederland is het voor Defensie daarom belangrijk dat de jeugd in een vroeg stadium wordt geënthousiasmeerd voor techniek," aldus luitenant kolonel Stefan Nommensen, hoofd Recruitment van Defensie.

Over het ministerie van Defensie
Defensie beschermt wat ons dierbaar is. Militairen verdedigen Nederland, de (economische) belangen en bevriende landen. Ze komen op voor anderen en ondersteunen bij rampen. Zo draagt Defensie bij aan vrede, vrijheid en veiligheid in de wereld.

Over NEMO
Bij NEMO dagen we iedereen, van jong tot oud, uit om te ontdekken hoe fascinerend en relevant wetenschap en technologie zijn. We laten zien hoe bijzonder alledaagse fenomenen zijn en brengen abstracte wetenschap op een toegankelijke manier. De activiteiten van NEMO worden mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van OCW en partners die ons inhoudelijk of financieel steunen, zie: www.nemosciencemuseum.nl/partners.